vrhunski menadžer

Ljudi napuštaju ‘menadžere’, ne poslove

Cijelo vrijeme pričamo o tome što nam znači (i emotivno nam radi) kada je naš nadređeni – loš menadžer … a kako tim vodi – vrhunski menadžer?

Statistički, jednostavno se ne može dogoditi da tijekom karijere imamo baš svaki put prvoklasnog menadžera kao nadređenog. Pogotovo možda mi, generacija ‘između’; onih izraslih na socijalizmu i ovih … ‘modernih’. Ta neka garda direktora koja je čula u jednom trenutku svoje karijere za taj neki, ‘moderni’ pristup ali je metoda upravljanja ljudima ipak zapela na prošlim učenjima i shvaćanjima. Imala sam super šefa kada sam radila u jednoj marketinškoj agenciji, kad sam imala 21-u. I to je to. Bilo ih je okej, ovakvih, onakvih, ali super nadređenog, koji je k tome i mentor? Jedan.
Sve poslije dolazilo je u paketu s ‘učenjima’, što i nije tako loše, dapače. Ali… Ali… samo jedan u 20 godina profesionalnog života?

Nekada sam aktivno i gorljivo (doslovce) sudjelovala u nabrajanju primjera i zajedničkih ‘simptoma’, no danas sam više na tu kavu magnetski privučena kao neki mini-navijač da osoba pripremi pisani otkaz što prije, da ne umre od neke bolesti ili nešto slično, sigurna sam. Nevjerojatno je da se i uvijek spominju iste stvari kao problemi, među svima… jer tamo gdje su najnebuloznije situacije, takvim nadređenima je zajednički toksični i egocentrični um. I često ta rezignirana opisivanja završe istim tonom, mišlju i zamišljenim pogledom s rečenicom ‘a samo da nas pusti da radimo na miru… onda nisu ni pare problem

A tko to pušta na miru ljude da rade svoj posao?
Tko je taj vrhunski menadžer?

Google je pokušao doći do najkonciznijeg odgovora tako što je nakon deset godina ispitivanja došao do ključnih osobina ljudi koji vode njihove najuspješnije timove. Projekt je pokrenut 2008. Godine i nazvan je ‘Project Oxygen’. Zaposlenicima koji rade u timovima su kroz godine ispitivanja, davali upitnike, pa su nakon određenog vremena i dobili jasniju sliku svog ‘idealnog menadžera’. Rezultati koje su dobili su dokazali da vrhunski high performeri prije svega imaju visoku emocionalnu inteligenciju te su vješti u nizu soft skillsa;

DOBAR JE TRENER
Dobar trener vješto izbjegava zamku u kojoj on rješava svaki problem s kojim se njegov tim susretne. Pustit će tim da problematičnu situaciju promatra kao izazov i trenutak da nauče nešto novo jer je to neprocjenjivo iskustvo u poslu.

NE MIKRO MENADŽMENTU!
Pa nema valjda iritantnijeg, zar ne? Kada se netko upliće u toliko bolesno nepotrebne detalje da je gubitak vremena – fizički bolan. Vrhunski menadžer pušta tim da istražuje načine, ideje, eksperimentira i razvija nove radne navike ili stil. To ne može činiti ako im ne dopušta fleksibilnost ili ako im ne da alat za rad. Jednostavno, neki put treba pustiti ljude da rade svoje poslove najbolje što mogu, zar ne?

ONI KREIRAJU ATMOSFERU PUNU POVJERENJA BRINUĆI O USPJEHU TE WELL-BEINGU POJEDINACA I/ILI GRUPE
Prioritet svih vrhunskih menadžera upravo je razvijanje povjerenja unutar svog tima. A koliko puta ste se dosad susreli, pogotovo vi zaposleni u korporacijama, baš sa potpuno suprotnim ponašanjem svojih ‘lidera’? Kada osoba zadužena za razvijanje osjećaja povjerenja kako bi tim radio još bolje, radi upravo na jačanju nepovjerenja među članovima tima, kako bi uvijek bio/bila u prednosti nad drugima? Kako je Google lijepo rekao, a mnogima ne bi bilo na odmet zapisati na laptop na poslu; ‘U timu u kojem se svi psihološki osjećaju sigurnima, članovi tima imaju dovoljno samopouzdanja za isprobavanje novih ideja ili postavljanje pitanja bez straha da će biti ismijani.’ Simple as that.

PRODUKTIVNI I ORIJENTIRANI NA REZULTATE
Najbolji menadžeri čine one oko sebe još boljima! Oni shvaćaju koliko je tko sposoban i snažno se oslanjaju upravo na emocionalnu inteligenciju kako bi pomogli ljudima da ostvare svoj potencijal.

ONI SU ODLIČNI KOMUNIKATORI I ODLIČNO SLUŠAJU
Top menadžeri znaju koliko je važno slušati druge, jer jedino slušanje dovodi do razumijevanja drugih. Oni također dijele potrebne informacije jer znaju da je transparentnost dobra u oba smjera. Također, oni nemaju problema istaknuti pred drugima nečije dobre rezultate, ali isto tako su vrlo taktični prilikom konstruktivnog kritiziranja – kako bi tim što lakše samostalno uočio pogrešku.

PODUPIRU RAZVOJ TUĐE KARIJERE
Omogućiti daljnji razvoj karijere i shvatiti da nisu svi za sve pozicije ili poslove jedan je od zadataka vrhunskog menadžera. Oni ne zadržavaju ljude ukopane u iste pozicije godinama, ili još sramotnije – kada to čine radi svoje koristi. Umjesto toga, oni drže leđa svojim igračima kada oni požele otići u neke nove poslovne izazove.

IMA JASNU STRATEGIJU I VIZIJU
Oni znaju kuda idu, ali moraju biti sigurni da i njihov tim to zna. Gurati tim u nekom smjeru, a ne reći im zbog čega i zašto, nije jednostavno fer. Tražiti druge da ‘ostave srce’ na poslu, a ne pokazati im što će s time dobiti i naučiti je samo kontraproduktivno te vodi u burnout ili davanje otkaza. Dobri menadžeri dobro definiraju uloge čitavom timu i nemaju problem s transparentnim komuniciranjem zašto je to tako.

POSJEDUJE I KLJUČNE TEHNIČKE SKILLSE
Izvrsni šefovi jako dobro razumiju čitav proces posla i veliki su stručnjaci u obavljanju istog – ovdje nema mjesta podobnima. A ako je novi direktor tek doveden u tvrtku, on neće odmah posegnuti za drastičnim promjenama, već će prvo usvojiti svakodnevne radne navike i efikasnost cijelog tima. Dakle, nema drame dostojne kazališta, samo kako bi se dokazao autoritet – to ne izaziva poštovanje tima.

UČE DRUGE O VAŽNOSTI DOBRE SURADNJE
Dok neki menadžeri stvaraju emotivni kaos unutar iste tvrtke, stvarajući ‘mi protiv njih’ ozračje među različitim timovima, oni pravi profesionalci znaju kako sagledati veću sliku od toga. Njih ne vodi individualni uspjeh, već onaj kojeg ostvari čitav kolektiv, a to znači i drugi timovi!

STOJE IZA TEŠKIH ODLUKA
Najbolji među najboljima, hladne glave donose teške odluke i vrlo racionalno objašnjavaju razloge koji su doveli do toga. Oni sa sigurnošću preuzimaju kormilo poslovanja, stoje iza odluka koje su donijeli i provode ih u djelo bez suvišnih drama i stvaranja tenzija. Pravi menadžer razumije riječ ’empatija’ te uvijek objašnjava situaciju tako da ju čitav tim može razumjeti i emocionalno se povezati s time što je posrijedi.


PS. Pripazite – ovdje se savršeno uklapa narciosoidni manipulator u igru. Ako slučajno ovaj tekst pročita jedan toksični nadređeni, on bi vrlo lako mogao sve navedene skillse pridodati i svom popisu genijalnosti. Možda bi mogao čak i sam početi pričati o tome, kao da je sam otkrio sve te informacije… Prihvatite igru, kimnite s divljenjem u prolazu i sjetite se da u slučaju vrhunskog menadžera, ljudi dolaze na prvo mjesto, a djela su uvijek ispred ispraznih (napamet naučenih) riječi.